Er du løbet helt tør for idéer til sideopslag på din Facebook-side, eller har du svært ved at få dine følgere til at engagere sig i?

I det følgende giver vi dig 7 tips og idéer til dine Facebook-sideopslag.

1. Link til din hjemmeside

Det er en god idé, at lave Facebook-opslag med links til din hjemmeside, så du får skabt mere trafik på siden. Facebook har udviklet et værktøj, som er effektivt til dette formål.

Benyt Facebooks delingsværktøj, indtast hjemmeside-URL’en og tryk dernæst enter. Overskrift, beskrivelse og billede tages fra din URL, men du kan stadig brugerdefinere opslagets tekst og billede. Facebook har sørget for, at gøre billeder for denne type opslag større, derfor er det en god idé at vælge et godt og repræsentativt billede til opslaget.

2. Gode konkurrencer

Konkurrencer er effektive i forhold til at få mere trafik ind på din Facebook-side. Det er dog vigtigt, at den præmie du udlover har relevans i forhold til din virksomhed, ellers får du likes fra ”de forkerte mennesker” det vil sige mennesker, som ikke er i din målgruppe.

Desuden er det vigtigt, at have styr på Facebooks konkurrenceregler, inden du giver dig i kast med konkurrencer. Du kan læse mere om Facebooks konkurrenceregler i vores tidligere blogindlæg:

http://sensemarketing.dk/konkurrenceregler/

 3. Vær top-of-mind

Sandsynligheden for at din målgruppe har lyst til at interagere med dine opslag, er større hvis opslagene relaterer sig til emner, som ligger øverst i målgruppens bevidsthed. Eksempelvis aktuelle begivenheder eller højtider. Det er desuden vigtigt, at du responderer hurtigt på dine følgeres kommentarer til dine opslag. Jo hurtigere du svarer, jo større sandsynlighed er der for, at dine følgere vil interagere med dig fremover.

brain

 4. Giv dine følgere adgang til eksklusive oplysninger

Beløn dine følgere, og øg loyaliteten og onlinesalget ved at give dem eksklusive oplysninger.

Få dem til at føle sig som noget særligt, ved at dele eksklusive produktnyheder, konkurrencer og begivenheder.

5. Målret dine opslag

Det er vigtigt, at målrette dine opslag mod det rette segment, da det øger chancerne for at få flere likes og kommentarer på dine opslag. Dette kan du gøre ved at benytte Facebooks delingsværktøj, som du finder ved at klikke på målretningsikonet nederst vil venstre og vælge ’Tilføj målretning’. Du kan målrette dit opslag efter køn, civilstand, uddannelse, interesser, alder, placering og sprog.

6. Planlæg dine opslag og spar tid

Det er en god idé, at planlægge dine fremtidige opslag, da det bidrager til bedre struktur og samtidig sparer du tid.

Du kan planlægge dine opslag ved at klikke på ”Schedule Post”. Denne funktion er placeret til højre, under knappen ”Publish”.

schedule

7. Undersøg hvornår din målgruppe er aktiv

Det er en god idé, at planlægge dine opslag til et tidspunkt, hvor flest af dine følgere er online. Du kan finde ud af, hvornår dine følgere er online, ved at gå ind under ’Insights’ og derefter vælge ’Posts’.

målg