350% flere leads med content upgrades

Med fænomenet Content Marketing kom idéen med at lave e-bøger, som folk så kunne downloade mod betaling med deres e-mailadresse.

Men nu begynder vi at se en tendens til at folk ikke vil afgive deres e-mailadresse uden de har fået noget af værdi på forhånd. Derfor skal du til at overveje at lave de såkaldte content upgrades.

Hvorfor virker e-bøger ikke længere som content?

Dét gør de skam også! E-bøger er stadig mega hot på bl.a. Mofibo og Saxo.com. Men idéen med at tilbyde folk en masse lækker viden pakket ind i en e-bog, mod betaling i form af en e-mailadresse, virker ikke ret godt længere.

Oprindeligt var det jo slet ikke tanken med content marketing, at man skulle kræve “betaling”. Content marketing handler om at skabe tillid til din potentielle kunde ved at give dem en masse viden.

Men det viste sig, at man via små call-to-action bokse (f.eks. en popup eller en slide-in) kunne generere tilmeldinger til sit nyhedsbrev ved at tilbyde e-bøger.

Men folk er efterhånden blevet trætte af alle de nyhedsbrev de modtager og derfor aftager effekten også.

Få leads med content upgrades

Til gengæld ser vi, at hvis man f.eks. laver en en rigtig god artikel om et givent emne, så vil man faktisk kunne få folk til at tilmelde sig nyhedsbrevet ved at tilbyde dem en ekstra goodie – en såkaldt content upgrade.

Det er typisk en boks du placerer midt i dit indlæg (og evt. også i slutningen) for at tilbyde folk noget ekstra. Her er et eksempel fra vores egen side:

Når folk klikker på boksen, bliver der aktiveret et popup vindue, hvor man får mulighed for at afgive sin e-mailadresse og derefter får man så sin content upgrade.

Men hvad er forskellen?

Forskellen er, at du først giver dine besøgende en masse viden og derefter tilbyder dem at få endnu mere viden – mod at tilmelde sig dit nyhedsbrev.

Sådan vi fik 350% flere konverteringer med content upgrade

Vi fandt for noget tid siden ud af, at vi lå nummer 1 på Google på søgningen “B2B markedsføring“. Men denne side havde stort set ikke givet os nogle leads (download af vores e-bog).

Så opsatte vi en content upgrade boks (og fjernede den almindelige slide-in vi havde) og så skete der noget:

Efter lidt over en måned havde vi fået hele 9 personer til at hente vores e-bog mod blot sølle to inden da. Konverteringsraten på siden var steget fra 0,49% til 1,94%.

Så det har øjensynligt en effekt!

WP content upgrade plugin

Da vi sad og søgte efter et plugin, var det svært at finde en der var nemt at bruge (og gratis). Ofte skulle man kombinere flere forskellige plugins for at man kunne få det opsat.

Derfor besluttede vi os for at udvikle vores eget WP content upgrade plugin, som vi netop har fået frigivet hos WordPress i sidste uge.

2018-05-23T16:17:40+00:00