Hvis du kun må bruge 30 min om ugen, på din marketing

– hvad kan/skal du så bruge tiden på?

Sådan var overskriften på 7 foredrag, som SENSE marketing afholdte i vinter.

Der var ikke lagt op til de store “quick-fix” men alligevel kunne de DANAs medlemmer gå hjem med konkrete redskaber til deres egen markedsføring.

Vi var ikke alene på tur, vi havde spurgt en god favnfuld eksperter, om de ville give deres bud på hvad de ville fokusere på, hvis de kun havde 30 min til rådighed om ugen til deres egen markedsføring.

Vores erfaring er at flere selvstændige har igennem tiden sparet på discipliner i firmaet som rengøring, bogføring og markedsføring. Ved alle 3 faggrupper kan man hurtigt spare penge ved selv at udføre dem – eller kan man?

Det at lave god og gennemarbejdet og strategisk markedsføring, kan vel sidestilles med at bygge et hus fra bunden – og hvor langt når man med det, hvis man kun må bruge 30 min om ugen?

Er fundamentet på plads?

Går man længere ind i sammenligningen, og tænker marketingdiscipliner som husets forskellige rum er det ene rum tit afhænger af at det andet er færdig først.

Det giver derfor ingen mening f.eks. at begynde på SEO arbejdet og opsætte adwords annoncer før at hjemmesiden er i luften. Kan vel sammenligne det lidt med at man heller ikke hænger badeværelsesmøbler op, før man har støbt gulvet, bygget væggene op og malet.

Derfor er det vigtigt at du kan prioriter og fokuserer – for:

Hvilket rum/kanal er vigtigst for dig?
Hvornår er rummet ‘færdigt’
Hvilke opgaver er der foran dig, før målet er nået
Accepter at du aldrig bliver ‘helt færdig’

Vores eksperter, som var med på turen rundt i Danmark havde disse råd til DANAs medlemmer:

Opsummering af eksperterne.

  1. There is no QUICK FIX – 30 minutter er ikke meget tid
  2. Prioriter din tid | Udeluk ting, som tager for lang tid!
  3. ”Do it yourself” discipliner
  4. Fokuser på dine kunder – Hvad giver værdi for din kunde?
  5. ”LIVE, RIGHT NOW”…hvad virker her og nu!!
  6. De kommer fra forskellige brancher, forskellige baggrunde…. Der er INGEN generiske svar!!!

Planlægning og udlicitering.

Hvis du kun tillader dig at have 30 min hver uge til markedsføring, skal du kunne prioritere og helt sikkert også lade nogle af disciplinerne varetages af andre.

Tiden går stærkt, og med 30 min om ugen er det ikke meget mere end et par opslag på facebook eller LinkedIn, før så er timeglasset tomt.

Vores kunder må gerne bruge 30 min. om ugen.

Vi opfordrer vores kunder til at bruge 30 min til deres markedsføring hver uge – og hvorfor så det, når de har udliciteret alt deres marketing til os?

Discipliner som at dele blogindlæg, kampagner eller events på deres personlige profiler LinkedIn eller Facebook giver udover viral effekt også at de tager ejerskab af markedsføringen, gør dem synlige i deres netværk og med tiden en go-to-person i deres branche.

Vil du vide mere om hvordan vi kan hjælpe din forretning med marketing? Læs om konceptet og tag endelig kontakt!

2018-07-13T14:03:44+00:00