Sådan kommer du godt i gang med din Facebook side!

Mange er i tvivl om, hvor meget de skal gøre ud af deres Facebook side. I det følgende har vi derfor samlet en guide med tips til, hvad du bør fokusere på, når du skal i gang med din Facebook side!

1. Opret siden

Du opretter en Facebook side ved at klikke på pilen i højre hjørne. Dernæst klikker du på ’opret side’. Du får nu vist en oversigt over en række forskellige sidetyper og skal vælge dén, der passer på din virksomhed.

Derefter vælger du den kategori, der passer på din virksomhed og angiver din virksomheds’ navn i feltet ’Navn på brand eller produkt’.

2. Upload profilbillede og coverbillede

Når du har oprettet din Facebookside, er det tid til at uploade et profilbillede og coverbillede. Mange virksomheder vælger deres logo, som profilbillede og et billede af deres butik som coverbillede. Har du en b2b virksomhed, kan du overveje et billede af dit produkt hvori dit logo også indgår.

Husk, at dit profilbillede skal beskæres så det passer ind i et kvadrat. Den optimale størrelse for et profilbillede er 160 x 160. Et coverbillede indlæses hurtigst som en sRGB.JPG-fil, som er 851 pixels bred, 315 pixels høj og fylder mindre end 100 kb.

3.Udfyld ’Om’ fanen

Under ’om’ fanen kan du angive dine kontaktoplysninger, herunder telefonnummer, mail samt adresse. Du kan endvidere linke til din hjemmeside og give en kort beskrivelse af din virksomhed.

Det er en god idé at udfylde alle felterne, da det giver din side mere synlighed og samtidig bliver det lettere for dine følgere at finde oplysninger om din virksomhed.

Du kan finde ”om” fanen i menuen, se nedenstående billede:

 4. Sæt startdatoen tilbage i tiden

Det er en god idé at sætte startdatoen for din Facebook side tilbage i tiden – også selvom du starter i dag – det giver dig nemlig mulighed for at baguddatere dine opslag, så din Facebookside ikke virker helt tom.

For at kunne baguddatere dine opslag, skal du først ændre startdatoen for oprettelsen af din Facebook side. Dette gør du under ”om”, dernæst klikker du på ”rediger startdato”. Vælg eventuelt en dato og et årstal, der ligger to år tilbage i tiden.

5. Lav nogle opdateringer

Det er vigtigt at bruge tid på at lave noget godt indhold til din side. Del billeder, videoer, links og skriv relevante opdateringer. Brug gerne keywords eller søgetermer i dine opdateringer. Det vil påvirke din SEO på længere sigt.

Mangler du inspiration til, hvad du skal poste på din side, så læs vores guide her, hvor vi giver 15 tips til hvad du kan poste på din Facebook side. Husk at bagud datere dine opslag, så din side ikke er tom.

6. Få en personlig URL

Klik ind på www.facebook.com/username og følg instruktionerne for at få en personlig URL til din side. Det kræver dog, at 25 personer har liket din side, før du kan oprette en personlig URL.

7. Integrér din side med Instagram og Youtube

Hvis din virksomhed har en Instagram profil eller en Youtube kanal, så kan du via forskellige apps integrere dem med din Facebook profil. Du kan bl.a. bruge appen ’InstaTab’ til at integrere din Facebookside med Instagram. Find appen her: https://apps.facebook.com/instatab

Hvis du vil integrere din side med Youtube, kan du finde en app til dette her: https://apps.facebook.com/youtube-app

 8. Invitér venner og netværk

Når du har fået fyldt din nye side op med en masse godt indhold, er det tid til at invitere dit netværk til at like din side. Start med at spørge alle din omgangskreds enkeltvis om de vil like din side. Det kan også være, at dine venner har nogle venner, som finder din side interessant.

9. Gør reklame for din side

Gør reklame for din nye side på din private Facebook profil og opfordr dine venner til at like din side. Et like er ligesom en anbefaling og det er derfor godt at få mange likes. Samtidig virker din side mere troværdig, hvis der er mange personer, som synes godt om den.

 10. Lav en plan

Lav en contentplan, hvor du strukturerer dine indsatser og angiver hvor ofte og hvad, der skal postes på din Facebookside.

 

 

 

2018-05-23T16:17:41+00:00