Tidligere Nemlig-direktør køber sig ind i SENSE marketing ApS

Tidligere viceadministrerende direktør i Nemlig.com, Henrik Hjorth, er fra 3. juni blevet medejer af marketingbureauet SENSE marketing ApS. En af ambitionerne er at vækste firmaet fra fire til nitten medarbejdere over de næste tre år.

Henrik Hjorth, tidligere viceadministrerende direktør i Nemlig.com i over 11 år, er blevet medejer af marketingbureauet SENSE marketing ApS, hvor han blandt andet skal hjælpe med strategi, forretningsoptimering, økonomistyring og innovation.

– SENSE har fundet en solid niche i mindre og mellemstore virksomheder, som har svært ved at få den nødvendige specialviden inden for marketing. Den digitale udvikling indenfor marketing er voldsom, og SENSE marketing har netop et koncept med en full service marketingafdeling for én fuldtidsmedarbejders pris, som jeg er helt sikker på, der er et stort potentiale i, siger Henrik Hjorth, der mener, at SENSE kan opnå at blive 19 medarbejdere inden for tre år på baggrund af den vækst, som virksomheden har haft hidtil.

Henrik Hjorth og SENSE-stifter Martin Bengaard har kendt hinanden personligt gennem en længere årrække, og for 20 år siden var Henrik chef for Martin i Dagrofa. Siden har de holdt kontakten.

– Henrik kommer med nogle skarpe erfaringer om hvordan man vækster et firma fra bunden med alt fra, hvordan vi kan være mere innovative i forhold til resten af branchen, og til at strømline processer, siger SENSE-direktør Martin Bengaard.

Savnede opstartsgejsten

For Henrik Hjorths vedkommende er medejerskabet i SENSE marketing også drevet af, at han genkender den pionerånd, som drev Nemlig.com til succes.

– Jeg savnede gejsten for at starte noget op fra dengang vi startede Nemlig.com, og den har jeg fundet hos Martin, som tør satse og gøre tingene lidt anderledes, og som forholder sig ydmygt til opgaverne, siger Henrik Hjorth, og uddyber med et par områder, der skal fokuseres på nu.

– Hvis vi skal op på 25-40 mand over en årrække, skal der en transformation til, hvor forretningen skal have implementeret faste processer og de helt rette værktøjer, men også vurdere hvilke opgaver der skal være inhouse, og hvad der kræver samarbejdspartnere, for vi kan ikke være eksperter i alt, siger Henrik Hjorth.

Henrik Hjorth stoppede i Nemlig.com 30. november, og udover sit nye medejerskab i SENSE marketing er han i dag logistikchef i COOP.

Yderligere info

For yderligere info kontakt direktør Martin Bengaard, tlf. 60 74 32 00 eller martin@sensemarketing.dk.

2018-07-13T08:44:36+00:00